Juulis 2015 läbiviidud küsitluse järgi - Ameerika Ühendriikides - oli Apple kella ostjate rahulolu 97%. Mis iseenesest ei ole kõige halvem number. Aga selle kõrval kahvatub esimese iPhone, mis tuli aastal 2007 välja, ostjate rahulolu, mis oli vaid 92%. Ja vaid veidi jääb maha esimese iPadi, mis tuli 2010, ostjate rahulolu - 91%. Kui need numbrid ei tundu maagilised - iPhone ja iPadi ostjatest iga 10. pole rahul seadmega, siis võrdleme seda mõne Apple konkurendi omaga - rahulolu 80% ja vähem. Ehk 10st 2!

Kuidas Apple nii kõrgeid numbreid saab? Ja miks meil ikka veel ei müüa Apple kellasid? Mõlemale küsimusele on sama vastus - asju saab müüa ainult väga erilist moodi, et saavutada nii kõrge kasutajarahulolu. Alustades sellest, et uue seadme karp avaneb aeglaselt - kuidas õhk tormab kaane vahele ning pooled eralduvad nii umbes 6 sekundiga. Nii iPhone'i, iPadi kui arvuti karp. Kokkusattumus? Ei. Täpselt väljaarvestatud. Oleks vähem, siis poleks elevust. Oleks rohkem, oleks frustratsioon.

Täpselt samamoodi mängib rolli ostmisel koht. Hästivalgustatud, kena sisustusega - olete märganud kui äge on Valge Klaari eritellimusel Bolefloori põrand? Kõverad põrandalauad! Isegi Apple regiooni juhtkond kes vaatams käis, oli imestunud. Apple Safari teami endisel juhl on samasugune põrand kodus. Ning kuidas on seadmed presenteeritud. Ning siin on Apple kella müümise esimene takistus - selle jaoks on vaja eraldi osakonda, spetsiaalset lauda, spetsiaalseid aluseid, kus on kellad kenasti esitletud. Kes on käinud väljamaal Apple poodides, teab täpselt, millest ma räägin.

Ning nüüd on Applel kaks valikut: kas mitte müüa või müüa halvasti. Esimesel juhul pole kasutajarahulolu, sest pole toodet ega kasutajat. Ja halvasti Apple ei kavatse müüa. Nad ei tule isegi pooliku tootega välja. Nad tulevad tootega välja siis kui nad on valmis selleks. Ja ärge arvake, et Valge Klaari meeskond on istunud käed rüpes. Igal koosolekul on meil alati teemaks uued tooted. Kas te olete märganud, kuivõrd sujuvaks on viimastel aastatel läinud iPhonede ja iPadide uute mudelitega? Praktiliselt samal ajal saabuvad ka Valge Klaari poodi kui mujale maailma. Apple huvi ei ole tekitada kunstlikku nõudlust ega piirata müüki. Nad on kasumit taotlev ettevõte ja kui uued seadmed tulevad, töötavad tehased täistuuridel, kõik silindrid tulistamas, et täita seda meeletut nõudlust.

Kasutajarahulolu on Apple A ja O. Ja seetõttu ei ole võimalik müüa seadmeid suvaliselt, riiulist või kilekotis või nurga taga poes. Jah, müüa on võimalik, aga kasutajakogemus algab seadmega tutvumisest poes ja kestab läbi ostuprotsessi, kojumineku ja karbiavamise ja kasutamiseni. Ja kui kõik need lülid pole paigas õigesti, on kasutajakogemus madal. Ja see pole Apple süü, et inimesed on irratsionaalsed.

Ehk tõeline põhjus, miks Apple ei salli, et keegi neid nurga taga müüb ja või müüb neid mitte nii, nagu nad on mõeldud esitlemaks, siis mitte selle pärast, et ajada mingit arusaamatut rida või tekitada nõudlus - nõudlus on ju niikuinii ja ka nurgatagune müüja saab ju seadmed lõppude lõpuks kuskilt Apple käest, siis ikka ja vaid ainult selleks, et säiliks kasutajakogemus. Et Apple on hea kasutajakogemus. Hea kasutajakogemus on Applelt. Muidugi võite minna ja osta selle Apple kella kasvõi vanakuradilt endalt. Aga kui ostukogemus ja kasutuskogemus pole selline, nagu lootsite, tuleb süüdistada vanakuradit, mitte Applet.

Üks moment veel: kui seade läheb katki. Ja aastaid kestnud poleemika - mida teha edasi. Apple on ajanud selget joont, et nutiseadmeid remonditakse vaid piiratult ja sedagi vaid teatud komponente. Kui iPhone kukub maha ja ekraan läheb katki - reeglina vahetatakse terve seade välja. Ekraani esikaamera on paigast - terve seadme vahetus. Wifi levi nõrk - terve seadme vahetus. Volüümi nupp ei tööta? Terve seadme vahetus. Miks? Võiks ju ökonoomitada - vahetada nupuke või wifi moodul või antenn. Jah, aga mõelge, kui seadmega uuesti midagi juhtub. Teate, mis siis kasutajarahulolu teeb? Just. Maailmas, kus loeb ainult see, kui rõõmsad on su kasutajad, on reeglid kujunenud just sellisteks. Ja meil on hea meel, et me oleme osa sellest. Et meie südameasjaks on kliendirahulolu tõstmine. Reeglite järgi, mis on turg paika pannud. Sest see on see, kuidas turg nõuab. Mitte mina ega sina vaid meie kõik.

Seepärast ostke seadmeid ametlikust esindusest. Seepärast käige Apple Premium Service hoolduses (seadet hooldusesse viies küsige, kas tegu on ametliku ja Premium taseme hooldusega) oma seadmetega ja päeva lõpuks, kui rüüpate head kuuma kohvi või kakaod ja imetlete uut iOS operatsioonisüsteemi mis teie seadmetesse jõuab, saate rõõmsalt tõdeda, et eluga rahulolu on ikka pigem üle 97%.

PS! Eestis ei kehti Apple kelladele garantii enne kui Apple need volitatud esindustes müügile paiskab. Lähim volitatud garantiiremondi teostaja asub hetkel Soomes või Rootsis.